مجموعه آوین کنسرو شما را به خرید بهترین محصولات کنسرویجات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

انواع صدف خوراکی ساحلی

انواع صدف خوراکی ساحلی

صدف خوراکی ساحلی چیست؟

کشت و پرورش آبزیان از جمله صدف خوراکی یکی از تولیدهای نوین و درآمدزا در مناطق ساحلی است که کشورمان بخصوص در سواحل خلیج فارس و دریای عمان دارای قابلیت‌های فراوانی برای پرورش این محصول با ارزش و مغذی است که از جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی بسیاری از کشورهای دنیا برخوردار است.صَدَف Oyster ، صدف دریایی یا به فارسی گوش‌ماهی، این نرم تن که تا 318 کیلو گرم (700 پوند) وزن دارد، جزو بزرگترین دو کفه ای های جهان است. او هم مثل بیشتر دو کفه ها، با تصفیه ذرات غذا از آب دریا تغذیه می کند.به علاوه، لبهای گوشتی او میلیونها جلبک میکروسکوپی را که با جذب نور خورشید تولید انرژی می کنند، پناه می دهد.

انواع صدف خوراکی ساحلی

مراکز خرید صدف خوراکی در ایران

تقاضای بازار رشد بسیار چشمگیری داشته است. همانند  بسیاری از تولیدات غذایی دریایی که امروزه سهم بالایی از صادرات را به خود اختصاص داده است و بخش مهمی از بازار را به عهده گرفته است.پرورش صدف‌‌های خوراکی می تواند سهم بزرگی را برای تولید پروتئین و ارزآوری برای کشور داشته باشد.صدف خوراکی در زمره غذاهای دریایی محسوب می شود که مصرف آنها در جامعه روبه گسترش است این ماده غذایی جزء سخت پوستان محسوب می شود و تولید و پرورش آن از تجارت های پر سود در دنیا به حساب می آید. به دلیل مصرف این ماده غذایی در دنیا ذخایر صدف خوراکی و بسیاری از آبزیان به صورت طبیعی رو به کاهش است و به همین دلیل برای نگهداری از این موجودات نیاز به پرورش و حفاظت از آنها وجود دارد.صدف خوراکی در موقعیت مناسبی در سبد غذایی انسان قرار دارد و با توجه به رشد جمعیت و نیاز به تامین پروتئین حیوانی استفاده از این ماده غذایی نیز روبه افزایش می باشد. این ماده غذایی سرشار از روی است که برای سلامت انسان بسیار مفید است و بر روی پوست و توانایی تولید مثل تاثیر می گذارد و همچنین بر روی حافظه اثرات مثبتی دارد.پرورش صدف از کسب و کار های نوینی می باشد که بیشتر در مناطق ساحلی خلیج فارس و دریای عمان انجام می شود.

انواع صدف خوراکی ساحلی

انواع صدف خوراکی ساحلی

صدف‌های خوراکی به طور کلی چندین گونه مختلف را شامل می‌شوند که در ادامه معروف‌ترین آنها همراه با آناتومی و مراحل تکثیر و پرورش شان معرفی میکنیم.

  • صدف دو کفه ای:صدف دوکفه‌ای جانداری نرم‌تن و آبزی است.صدف دوکفه‌ای به دو کفه راست و چپ تقسیم می‌شود و این دوکفه به وسیله یک رباط به یکدیگر متصل شده‌اند. در بخش پشتی صدف، لولا قرار گرفته که برای بازکردن و بستن کفه‌ها توسط ماهیچه‌ها به کار می‌رود. همین قسمت صدف را پس از پختن به عنوان غذای دریایی استفاده می‌کنند. صدف‌های دوکفه‌ای، بخش مهمی از تولیدات شیلاتی را به خود اختصاص می‌دهند.
  • صدف چروک:صدف چروک نامی است که برای گروهی از جانوران نرم‌تن دوکفه‌ای استفاده می‌شود.بیشتر صدف‌های خوراکی در دریاها و آب‌های شور زندگی می‌کنند. این جانوران دو صدف سفت آهکی دارند که تن نرمشان را دربر گرفته‌است. آب‌شش‌های آن‌ها پلانکتون‌ها را از آب غربال می‌کند و ماهیچه‌های نزدیک‌کننده نیرومندی در تن آن‌ها برای بسته نگه داشتن کفه‌ها به‌کار می‌رود که همین قسمت ماهیچه‌ای را بعد از پختن مورد مصرف قرار می‌دهند.
  • گوش ماهی:گوش‌ماهی یکی از جانوران نرم‌تن آبزی است.خانواده گوش‌ماهیان را می‌توان در همه دریاهای جهان یافت. این جانوران دارای ارزش خوراکی برای انسان‌ها هستند. گوش‌ماهی‌ها بر سطح کف دریاها زندگی می‌کنند و صدف محدب آن‌ها رو به کف قرار می‌گیرد. گوش‌ماهی‌های جوان خود را با رشته‌هایی به نام رسنک به لایه زیر خود وصل می‌کنند ولی گوش‌ماهی‌های بالغ از کف جدا هستند و بیشتر در کف‌های شنی ساکن می‌شوند.

انواع صدف خوراکی ساحلی

زهرا یلمه

من در حوزه کنسرو مشغول به کار هستم

 

 

مجموعه آوین کنسرو شما را به خرید بهترین محصولات کنسرویجات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *