مجموعه آوین کنسرو شما را به خرید بهترین محصولات کنسرویجات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

انواع تن ماهی در آب نمک

انواع تن ماهی در آب نمک

دلیل نگهداری تن ماهی در آب نمک

با جوشاندن زیاد از حد مواد غذایی و تن ماهی ویتامین‌های موجود در آن کاهش می‌یابد،البته در گوشت‌ها مسأله ویتامین سی و اسید فولیک اهمیت ندارد، زیرا بدن انسان این مواد را بیشتر از سبزیجات و میوه‌ها تهیه می‌کند ولی حتی ویتامین ب ۱۲ که در برابر حرارت و جوشاندن زیاد، مقاوم است ویتامین‌های موجود در خون‌سازی خود را از دست می‌دهد و به همین ترتیب ویتامین آ که در برابر حرارت مقاوم است با جوشاندن به مدت ۴ ساعت بخشی از ویتامین‌های مفید خود را از دست می‌دهد. به‌همین دلیل خوردن کنسرو تن ماهی در مواردی که دسترسی به ماهی تازه نیست یک بار در هفته مشکلی ایجاد نخواهد کرد ولی یادمان باشد با مصرف این محصول میزان زیادی روغن و سدیم وارد بدن خود می‌کنیم مضاف بر این‌که ویتامین‌های موجود در ماهی را به شکل کامل به بدن نمی‌رسانیم.در اين روش توده هاي ماهي درون تانك هايي از آب نمك آماده قرار داده مي شوند. آب استخراج شده از بدن ماهي به تدريج درتانك جمع شده و در مدت كوتاهي تمامي توده ماهي را مي پوشاند. مدت نگهداري ماهي در آب نمك تا زماني است كه عضله  به حد مورد نظر نمك را جذب و به قسمت عمقي برساند (12ـ8درصد). قابليت جذب نمك و توزيع آن به عوامل متعددي بستگي دارد. از جمله : اندازه ماهي، ميزان چربي، غلظت آب نمك، درجه حرارت آب نمك، مدت زمان آب نمك گذاري، نسبت ماهي به آب نمك و بسياري عوامل ديگر.روش آب نمك گذاري عمدتاً براي شور كردن ماهيان چرب مثل ساردين وهرينگ بكار برده مي شود، زيرا غوطه ور شدن اين فیله ماهی در آب نمك، دسترسي عضلات به اكسيژن را محدود ساخته و در نتيجه اكسيداسيون چربي ها با كندي صورت مي گيرد.

انواع تن ماهی در آب نمک

خرید تن ماهی در آب نمک

کشور ما از نظر منابع دسترسی به انواع آبزیان جز کشورهای مهم جهان است ولی با این حال متأسفانه تا کنون از این موهبت عظیم غافل مانده‌ایم و مصرف سرانه ایران تنها 5-4 کیلوگرم در سال است. به احتمال زیاد یکی از عوامل موثر در این وضعیت نامطلوب، فسادپذیری بیش از حد ماهی است. اگر ماهی از لحظه صید تا مصرف تحت شرایط ویژه بهداشتي و سرما نگهداری نشود به سرعت فاسد می‌شود و مصرف ماهی فاسد مسمومیت و حساسیت شدید را به دنبال دارد. بنابراین، لازم است هم برای صید و حمل و نقل و نگهداری و توزیع و هم برای تبدیل ماهی به فراورده های مختلف آن از روش‌های خاصی استفاده شود. عدم دسترسی به روش‌های صحیح صید و نگهداری و تبدیل این محصول باعث محرومیت ملت ما از مصرف آن شده است.

انواع تن ماهی در آب نمک

انواع تن ماهی در آب نمک

عمده فروش صنایع غذایی آوین کنسرو ماهی رژیمی در آب نمک است که در ایران بین مردم طرفداران زیادی دارد.تن ماهی ها انواع طعم ها و برندهای زیادی دارند ولی تن ماهی در آب نمک رژیمی فوق العاده خوشمزه و خوش طعم است و قیمت مناسبی هم دارد.

انواع تن ماهی در آب نمک

زهرا یلمه

من در حوزه کنسرو مشغول به کار هستم

 

 

مجموعه آوین کنسرو شما را به خرید بهترین محصولات کنسرویجات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *